Snarkat en stund i soffan som vanligt!
Inatt var jag vaken till över 2 så det är inte konstigt att jag är trött. Satt och lagade hönät och glodde på film.
 
Imorse ringde klockan 8. Hade en valpkurs klockan 10. Det småregnade hela tiden, men var ganska trevligt ändå.
Vi gick bland annat ner till skogen och tränade lite inkallning.
 
Klockan 14 hade jag spårkurs. Idag lade jag varsitt spår som de fick gå. Det var roligt att se hur de löste det! Och alla hundar är så olika!
 
När kursen var slut tog jag ut mina egna vovvar. Packade foder och fixade lite.  Sen red jag Tindra.
 
Tomas bytte däck på bilarna och hon larvade sig och skuttade runt lite när det lät från honom. Så jag tog med mig Allie och red ut istället. Men det var likadant ute. Hon spännde sig och taktade. När vi passerade grannens hästar flög hon i luften och vände på en femöring och drog iväg som en stolle! Tur att inte Allie var så nära! Och jag var en halvmeter över henne, kändes det som och fick ont i nacken när hon kastade sig :-(
 
När vi kom tillbaka red jag på banan en stund till och tog även hindret ett par gånger. Då gick det bättre.
 
Klockan blev 20 innan jag kom in idag med. 
 
Medans kaffet rann ner körde jag lite hundträning med Allie och Jim. De fick leta efter burken med doft. Allie missade några gånger men Jim var duktig!
 
 

1 kommentarer

Marianne

17 Apr 2016 09:44

Brigade var alltid på sin vakt och nervig de passen de "hänt" något i början. ...ungefär som Tindra som först reagerat på Tomas förehavanden och sen höll koll på allt.
Tur du satt kvar när hon gjorde sin helomvändning, sånt klarar inte jag.

Sv:
Äggen låg under en massa bråte, det gick inte att komma åt från "rätt" håll så jag fick klättra upp på en låg skiljevägg, lägga mej på mage och sträcka ner handen mellan bräderna.
Magnus har mycket vinterpäls kvar, Ava här nog fällt det mesta.
Det var både nyttigt och roligt att rida Spirit, mitt självförtroende ökade ;)

Att köra från Uppsala till Djurgården på morgonen kan inte vara kul....jag har alltid haft en känsla att det är värre köer norr om Stockholm. Jag bodde mot Nynäshamn, men jobbade i Sollentuna några år, det tog längre tid med bil än kommunalt trots att det var två byten och runt 20-25 min väntan vid båda bytena. Jag jobbade på krogen så behövde inte alltid åka på rusningstid.

Men lilla kaninen då :( vad bra att hon fick komma till dej och bli ompysslad

Kommentera

Publiceras ej