Jobbade igår tills idag klockan 10.
 
Det blev fika förstås när jag kom hem. Ägg och vörtbröd och kaffe.
 
Sen åkte jag och hämtade My. Det duggregnade och var en plusgrad. Svinkallt! Så jag gick in och bytte till min overall.
 
Vi red en långtur, nästan till Fornåsa. Vi såg affären på håll. Mio var med och fick motion. Både Prins och Tindra var pigga och tyckte att det var kul med "ny" väg. 
 
 
 
När vi hade mockat och gjort klart så skjutsade jag hem My igen och vi gick in för att äta. Jag släppte in hundarna i hallen, då tog det en sekund så flög Jim på Mio igen... Jag var snabb och fick bort honom. Mio ylade/skrek rätt ut. Nu är frågan om Jim mår dåligt igen. Det hände ju för ett par veckor sedan också. Innan dess var det ju över ett år sedan han bråkade.
 
Det är så trist och synd om dem båda två.....och omöjligt att se och läsa av, det bara smäller utan förvarning.
 
Jag har slagit in alla julklappar som jag köpt. Det tog några timmar. 4 stycken är till paketleken och de andra är till småbarnen. Vi andra byter ju inte paket.
 
 
 
 
I år ska vi vara hos Robert och Mi på julafton, Victor kommer hem med. Karin och Stoffe ska till hans släkt.
 
Jag skulle lika gärna vara hemma och göra det vanliga, eller jobba. Tycker det är fånigt överdrivet med jul. Man kan väl ses vilken jäkla dag som helst. Mig gör det detsamma. Det är ju inte direkt för att vi firar jesu födelse liksom... 
 
Det som är skönt är ju att Tomas är ledig ganska många dagar, så vi får lite ledigt tillsammans. Och att Victor kommer hem är mysigt.
 
Jag tänker inte städa mer än vanligt (typ inget) och laga mat gör vi som vanligt. Inget överdrivet julbord som ska förberedas. Vi tar nog några rätter var till julafton.  Det lagar jag samma dag isåfall. Julen består ju av flera dagar, så Karin och Stoffe får vi träffa en av de andra dagarna. Ifall vi ska leka julklappslek!
 
Barnen har skrivit roliga önskelistor. Hilma som är 5 år har även skrivit (ritat) till sin yngste lillebror. Det var omtänksamt!
 
Jag har haft ont i huvudet flera dagar. Undrar om jag behöver nya glasögon. Idag skickade jag förresten efter en nackmassage-apparat. Längtar efter att den ska komma!
 
 

Kommentera

Publiceras ej