Igår somnade jag i soffan innan jag knappt hann äta färdigt!
 
Jag var så trött så det var omöjligt att hålla sig vaken. Idag vaknade jag med huvudvärk och känner mig sjuk igen. Så det var nog därför jag somnade.
 
Igår åkte jag till Anna och fick på Tindras tappsko. Så himla bra. 
 
 
När jag kom tillbaka så red Karin och jag, men då tog jag Birkir eftersom Tindra hade varit ute och fart! Först var han inte intresserad av samarbete. Lyssnade varken på tygeltag eller skänkel. Men det blev bättre efter halva turen!
 
På kvällen hade jag tänkt städa, men dammsög bara hallen. Sen orkade jag inte mer!
Tomas höll på med min hemsida. Får se om vi får igång den snart. Jag har flyttat den.
 
Idag vaknade jag som sagt och fick börja med Ipre´n. När vi hade fodrat så kände jag mig lite piggare så efter frukost städade jag toan och sen plockade jag bort adventsljustakarna. Lite tråkigt! Jag tycker det är så mysigt med dem!
 
Sen gick jag en promenad med hundarna i skogen. Så skönt. Finns inget bättre!
 
Pudlarna som är här idag fick gå in när vi kom tillbaka. De blir lite frusna ute  och dessutom är Smilla känslig mot ensilaget. Hon är ju konstaterat allergisk mot gräs och vi har inte tänkt på att ensilage är gräs!! Så hon har kliat sig en del när hon har varit här.
 

När jag packat en del foder så red jag Tindra. Min roliga och samarbetsvilliga! Men idag fick hon för sig att kicka några gånger! Men det känns knappt!
 
Tomas kom ut och gjorde lite av stalljobbet också. Sen gick vi in och åt lunch.

Sen skulle han ha in golvet till vårt sovrum. Det var astungt! Och be om hjälp  går ju inte! Så han tog transportören, som vi har till hö.  Satte den utanför huset och körde in brädorna genom fönstret!!
 
 
Ikväll åt vi räkor till melodifestivalen. Tomas gjorde aioli till också. Festivalen var väl sådär, som vanligt när man hör låtarna för första gången.
 
Sen somnade jag förstås, men nu är jag vaken igen :-)
 
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

07 Feb 2016 14:50

Håller tummarna för att du inte blir sjuk igen.
Stackars Smilla som är allergisk mot gräs och antagligen hösilage, inte lätt att hålla till på hästgård då, jag är allergisk mot hö och hösilage, kliar och nyser som en galning :(

Jag hoppade över Mellon, man får höra alla låtar och hur det gått ändå, Robin som var en av vinnarna är från Svenljunga som ligger ca två mil från vår lilla håla.

Marianne

07 Feb 2016 14:50

Håller tummarna för att du inte blir sjuk igen.
Stackars Smilla som är allergisk mot gräs och antagligen hösilage, inte lätt att hålla till på hästgård då, jag är allergisk mot hö och hösilage, kliar och nyser som en galning :(

Jag hoppade över Mellon, man får höra alla låtar och hur det gått ändå, Robin som var en av vinnarna är från Svenljunga som ligger ca två mil från vår lilla håla.

Kommentera

Publiceras ej