Från att ha varit riktigt kallt hade vi kramsnö och 0 gradigt idag.
 
På fm var vi ute och skottade lite innan kaffedags. Det blev sent kaffe, nästan 12 var klockan. Så vi tog en knäckemacka med sill och ägg till.
 
Karin kom hit när vi var klara, så då gick vi ut igen. Tomas plogade och Karin och jag packade alla nät och säckar med foder.
 
Efter ett par timmars jobb gick vi in och lagade lax till lunch. Med pressad potatis och en god dillsås.
 
Sen ut igen. Då började det redan skymma. Vi skulle tvätta Berserkurs skap. Har sett att det sett geggigt ut ett tag, men det har ju varit så kallt! Idag blev det rengöring! Han var till och med kladdig på benen. Karin passade på att tvätta Nökkvi också. 
 
Beris såg för rolig ut. Han gillade det och stod och gnodde mulen mot väggen. Mulen blev väldigt lång!
 
Men det var ingen av dem som var så "smutsig" som vår förra vallack Katur var. Han blev jätteläbbig och fick gräva ut stora kladdiga bollar. Ibland blev de hårda så man fick plocka bort dem. Stackarn!
 
Jag har känt mig risig idag igen så jag har små-sovit flera timmar från klockan 18.
 
Var så ridsugen idag men jag orkar inte. Hoppas vara piggare imorgon.
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

11 Jan 2016 23:24

Det blev så tungt att skotta i den blöta snön...
Men oj, var det så kladdigt? Vad beror det på? Eller är vissa hästar "värre" än andra?

Kommentera

Publiceras ej