Jag jobbade igår och slutade 10 idag. 
 
På fm efter kaffet så rensade jag en garderob. Det blev väldigt mycket plats efter det!! En full kasse med trasor, en kasse som ska till loppis och sen blev det en hel del som flyttades ut till förrådet.
 
Vissa grejer hade jag inte ens sett sedan vi flyttade hit! Det var foton, brev, frimärkesalbum och diverse annat.
 
Skönt att få det gjort!
 
Efter lunch rensade jag ogräs och lyssnade på ljudbok, det är bra!
 
Sen var och handlade i Fornåsa på närbutiken. Tänkte åka till loppiset där också och kolla på ett bord, men det var stängt.
 
När jag kom hem fikade vi och jag hade köpt sommarens första korsordstidning! Det blev jordgubbar och glass till kaffet.
 
 
 
 
 
Hundarna har legat ute och ätit märgben. Det har ju duggregnat men inte varit kallt.
 
Efter kaffet tog jag och red. Det gick bra. Tycker att hon känns stadigare i gångarterna för varje pass. Traven funkar bättre och galoppen med! Det ska bli kul att åka på ridkurs om fjorton dagar!
 
Nu i veckan som kommer börjar Islandshäst SM. Får se vilken dag jag kan få tid att åka dit. Finalen är ju roligast att se förstås.
 
Efter ridningen satt vi i växthuset och tog en drink, en Lennart. Nu är päronkonjaken slut!
 
Det blev sen kvällsmat som vanligt. Klockan blev nästan 22!
 
Nu sitter vi och glor på en otäck film. Tur man kan titta på datorn istället. Dessutom slutade den nu och vi fattar inte ett skit av vad som hände......
 
 

1 kommentarer

marianne

04 Jul 2016 11:22

Var det den där filmen med han som kunde påverka dåtiden? Jag har sett den förr...den är skum,ibland undrar jag vad som rör sej i huvudet på de som skriver manus till vissa filmer.

Varför finns det alltid så mycket att rensa? Jag rensar och rensar, men det tycks aldrig ta slut.

Jag prenumererar på korsordstidning som kommer en gång/kvartal.

Ja, jag skrev fel det heter lager 157 här också.

Kommentera

Publiceras ej