Det var varmt redan kl 8.Hade ju funderingar på att rida tidigt. Men det gick ju inte. Hästarna vill inte gå ut från vindskyddet på dagtid.
 
Jag började istället på gardinerna som har legat tillklippta i månader.....Tänkte göra lite i taget. Nu har jag iallafall tagit fram symaskinen och sicksackat allt!
 
Tomas höll på med traktorn. Jämt är det något som ska lagas eler bytas ut......
 
När vi hade fikat så jobbade jag i trädgården ett par timmar.Tills Ewa kom och valde ut 3 tackor som skulle flytta till henne. Vi skjutsade dit dem till henne. Det var inga problem att släppa ihop dem. De som bott där ett tag, såg ut som de ville visa de nya runt och sprang före överallt!!
 
På hemvägen stannade vi och köpte lite nya sommarblommor, Der var halva priset på allt!
 
Planterat och klippt hela eftermiddagen.
 
Det var så varmt så någon ridning blev det inte. Jag var hos grannen och matade djuren och sen tog en promenad till skogen.
 
Nu har jag somnat flera gånger. Måste sova så jag orkar upp tidigt imorgon bitti. Jim och jag ska till Arboga!
 

1 kommentarer

Marianne

20 Jul 2016 00:30

Men har ni så varmt och skönt....Jag tycker det känns som sommaren inre alls har kommit igång, som för ett par år sen då man väntade och väntade och helt plötsligt var det oktober..så får dra inte bli i år.

Ska ni minska ner på fåren? Eller ska de tre vara där över sommaren?

Jag glömde förut; jag ser ofta sländor här, men har inte vetat om att de bits.

Kommentera

Publiceras ej