Hur en del människor anser sig vara bättre än andra!! Idag blev jag upprörd när jag skulle köpa jordgubbar i gårdsbutiken och efter mig stövlar en "fin" dam in som om hon ägde stället. Avbröt när jag pratade med kassörskan och visade mycket tydtligt att hon var viktigare!
                                                                                                                                                                                                       
Det är så fult att göra så!
 
När jag kom hem så tog jag jordgubbar och satte mig i växthuset en stund. Sen kom Tea, min lilla hjälpreda. Hon är så himla rolig!! Alltid något nytt att berätta.
 
När vi hade jobbat en stund cyklade hon hem och åt lunch. Sen kom hon tillbaka och då red vi ut. Det är ju asjobbigt med insekterna men  vi hade kul! Det blev mycket fart! Tea är så klok. Idag sa hon när vi hade galopperat  att hon gav Birkir frihet (tygel) och att det kändes så bra att vara snäll mot hästen. Hon säger ofta sånt som jag tänker, fast hon är bara 10 år......
 
När Tea åkt hem så for jag till stan igen. Hade en del ärenden och inköp. Bland annat köpte jag en dynbox att ha täcken i.

Ikväll satte jag ihop den och sen tränade jag med hundarna i stallet. Gömde några gömmor med doft. Det är svårt för mig att veta vilka som blir svåra och vilka som är lätta! Ofta blir det tvärtemot som jag tror!
 
Sen blev det mat klockan 21.30 som vanligt!
 
 
Inte min hjälpreda idag men ibland annars!
 
 

1 kommentarer

Marianne

29 Jun 2016 19:00

Usch, såna människor kommer när jag jobbat också...då måste jag försöka hålla god min, men är jag ledig och råkar ut för en sån sak som du gjorde, drar jag mej inte för att näpsa de på näsan...jag kan vara rapp i munnen om det behövs.

Så klok liten hjälpreda du har ;)

Jag har varit i gamla Linköping, det var fint där och många mysiga små affärer. Det ska bli spännande att se omden där kikaren passar mej...det kan ju vara lite olika vad man trivs med.

Kommentera

Publiceras ej