Försökt komma ifatt här hemma efter helgen. Kaninerna har fått flytta ut i stallet trots att Primula inte är bra från förkylningen. Men de hade för trångt inne. Jag vill att de ska få röra på sig och gräva. Hon ska äta anibiotika till fredag. Så får vi se.
 
Igår var Karin och jag och handlade växter så nu har jag iallafall fått lite i krukorna som varit tomma tills nu.
Vi har städat växthuset och gjort fint där. Så i helgen ska jag plantera tomater och gurka.
 
Idag på fm, efter jobbet hade jag min nosework-kurs för utbildningen. Det var kul! Duktiga hundar och ägare.
När de hade åkt hem så körde jag med mina egna hundar en stund. De var också jätteduktiga, alla tre!
 
Ikväll rensade jag en del av grusgången. Känner mig helt slut i kroppen.
 
Dessutom känner jag mig genomförkyld. Men jag tror att det är allt pollen ute. Jag nyser och nyser!
 
Imorgon är det jobb igen och jag ska jobba extra, skulle slutat 17, men tar hela dygnet. Sen är det helg igen och då är det sista tillfällena på kurserna, både lördag och söndag. 
 
Kursen igårkväll tillbringades i skogen. Vi spårade och det är ju sååå roligt. Det perfekta jobbet för alla hundar. Speciellt för de lite störiga! Igår var det två "slynglar" som spårade för första gången. Oj vad kul det var att se dem. De andra fyra har gått spårkurs här, så de fick göra lite svårare spår och det gick kanon!
 
 
 

2 kommentarer

marianne

12 May 2016 22:33

Jag håller tummarna för kaninerna, förstår att de har det mycket bättre i boxen.

Låter ju kul med spårning, jag har inget tålamod alls att träna med Leo....tyvärr, jag tror han skulle tycka om det.

Du får be att flickorna filmar när de rider så du får se en film, jag vet inte riktigt hur de fungerar så måste be någon visa.

Jag har önskat mej en kikare ända sen jag flyttade hit 05 och nu om någea veckor ska jag åka till öland på fågelkurs så då får jag äntligen anledning att köpa en :)

Tror du det är stress som gör att vi glömmer saker? Jag har skräck för att bli dement....

marianne

14 May 2016 18:07

Ja det är verkligen en gåta, jag stod och tittade i dag och funderade på om de flyg/hoppat på olika saker för att komma upp....jag tror de satt där hela natten, det såg ut så på golvet nedanför...hihi.
När jag kom ut i morse var de på golvet, ner kommer man alltid ;)

Jag bör väl inre heller ramla av...jag har ont i höften i dag och svårt att lyfta benet, men det går över....i morgon har jag bokat hopplekion ;)

Kommentera

Publiceras ej