Vaknade inte förrän 8, med världens huvudvärk. Tänkte att det går nog över med lite frisk luft. Traskade ut med alla fem vovvar och fodrade. Det duggregnade så vi var inte ute så länge.
 
Huvudvärken blev värre så jag bara satt i soffan och tyckte synd om mig själv.
 
Hittade först inga värktabletter, men kom sen på att jag hade två i bilen! Efter dem och två koppar kaffe klingade värken av. Då var klockan mycket och jag slängde mig i duschen. Ewa och jag skulle träffa Cattis för att äta lunch i Övralid dit de har flyttat.
Ja inte i detta hus. Det är huset där Werner von Heidemstam bodde. I Farfarsstugan alldeles bredvid är det mat och fika. Det är Cattis man som driver det i år.
 
 
 
 
 
 
Det blev förstås en långlunch. Vi babblade på i ett antal timmar....
 
Kom hem vid 16 tiden och då satt Karin och tog en kopp te vid tv:n. Så jag satte mig där och sen såg vi Lets dance junior!  Det regnade ute och vi var lika sega båda två.
 
När Tomas kom hem så kom faktiskt solen fram. Vi gick ut och fixade i stallet och tog hem hästarna från betet.
 
När vi kom in så klippte jag håret på Tomas. Sen lagade vi mat och landade i soffan där vi sitter än! 

1 kommentarer

marianne

28 May 2016 23:45

Så mysigt med tjejsnack och lunch.

Fy farao för huvudvärk, kan det vara omslag i vädret? Det är ju lite fram och tillbaka....

Jag funderade på pollen nästan direkt, men sen blev jag nojig över kvarkan...

Kommentera

Publiceras ej