Nu kom visst sommaren med en gång!
 
Jag var i Stockholm måndag-onsdag. På min noseworkutbildning. Det var jättekul! Vädret var perfekt och så fick jag ju träffa mina barnbarn på kvällarna.
 
Det har hänt något som inte var lika kul. För en dryg vecka sedan bröt mitt yngsta lilla barnbarn lårbenet. Det var en olyckshändelse. Men jag har varit så orolig och ledsen för det, så det var skönt att få hälsa på och se att det var ganska okej.
 
Han har fått gips nu och fått komma hem. Första dagarna låg han på lassarettet i en speciell ställning. Tur att han är så glad och tålmodig....
 
Hilma och Kasper roade mig med sina historier! Gud vad de pratar! Hilma berättade bland annat hur man gör uppstoppade djur!
 
I torsdags var jag hemma och försökte komma ifatt med lite tvätt och annat! Tomas var ledig och Karin och Stoffe kom hit.
Vi grillade korv, tränade lite nosework och började med inkörning av Birkir och Disa. De var så duktiga!
 
Igår var det jobbfredag tills idag! Hundkurs på förmiddagen och sen hade vi en kurs på eftermiddagen i hovvård och massage med Blå stjärnan.
 
När alla kursare  hade åkt hem så tog vi ett pass med Birkir och Disa igen. Idag med draglinor och skackel bakom.
 
Sen orkade vi inte mycket mer än att göra tacos och trilla ner i sofforna!
 
Imorgon jobbdag igen!
 
Hovvårdskurs
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

08 May 2016 10:12

Visst är det underbart väder? När man kan välja att gå in i skuggan är det sommar :)


Men lilla gubben då :( inte lätt för en liten kille att bli begränsad så... hoppas benbrottet läker som det...


Roligt och intressant med hovvårdskurs, var det många som deltog?
Och inkörningen, vad har ni för planer sen för de två? Nu är jag nyfiken hihi.

Sv: nej nej,det var inte dej jag skrev om, absolut INTE!
Det var hos en annan bloggtjej, och verkligen så iskall kommentar....

Jag gillar inte heller att skriva på mobilen, ofta läser jag där och går in senare och skriver kommentar på plattan...om jag inte glömt vad jag tänkte skriva.


Kommentera

Publiceras ej