Hur kunde jag inbilla mig att jag skulle kunna vila min arm!! Det är ju omöjligt! Visst jag förrsöker tänka på att använda vänster mer, men man använder  ju ändå högern mycket!
 
Idag har Karin varit här igen. Freyja hade karies i två tänder. Alltså tandvärk! Vi hade ju kollat tänderna veckan innan, men det var allra längst bak och svårt att se utan munstege, desutom låg det foder i dem. Det var inte fel i matstrupen, den såg fin ut! Men hon har lite vätska i luftstrupen som hon får antibiotika mot. Hon kommer att bli bra och eventuellt betäcker nog Karin henne i sommar iallafall. De ansåg att hon var okej i hullet.
 
På eftermiddagen hade jag tre träningsekipage. Det var jättekul.Såg fram emot en ledig kväll. Men det blev istället besök hos veterinären, för Jim slet sönder en klo.
 
Nu är det dags att gå ut en sväng, sen sova!
 
 
 
 

2 kommentarer

marianne

13 Apr 2017 10:18

Hur gör man med karies hos hästar? Jag har aldrig hört talas om sånt. Magnus har också foder fickor så ha får åka till veterinärstationen och spola de, vi var ju nyligen där, om du minns?!
Hur gammal är Freja? Visst har hon fått föl tidigare? Någon av de valackar ni har?

Antagligen är det så för alla...de 48 timmarna alltså, när jag började träna Ava fick hon oftast några dagars betänketid, och visst märkte jag skillnad mot de gånger jag tragglade på dag efter dag....det fastnade fortare då hon fått betänketid. När man börjar jobba med unghästar gör man ju också så.....det är skrämmande hur vi människor viftar bort vikten av bra hälsa, till förmån för ekonomi.

Har du mitella till armen? Det försvårar julen del arbete så det kanske är idé att använda den inne åtminstone?



marianne cargus

13 Apr 2017 14:52

Hoppas det räcker med flourlack, 18 är lite tidigt att ha slitit ut tänderna väl? Islänningar blir väl rätt gamla?

Jag hade inte heller tänkt ramla av men det blir ju inte alltid som man tänkt sig....

Kommentera

Publiceras ej