Gick upp tidigt eftersom Emilia skulle komma. Karin skulle åka och hämta Freyja. Nu har Freyja varit hos hingsten nästan 2 månader. Men ultraljudet visade tomt.... Vi känner att blir det inget så gör det inte. Nu fick hon komma hem. Vi ska ta ett nytt ultraljud på fredag om vi får en tid. Disa ska också ultraljudas så vi kan försäkra det blivande fölet. Det missade vi förra året.
 
Synd om Karin som har lagt ut mycket pengar på det där och så tar det sig inte. :-(
 
Men det går bra för henne att rida Birkir. Jag är jätteglad att hon gör det så jag kan rida Tindra ofta. Men vi sa att vi ska byta någon dag!
 
Vi ska på ridkurs den 20/8 hos Maastad islandshästar, där stona varit på betäckning. Då kommer en kille som heter Hinni och har kurs. "Våran" instruktör Malin rider för honom, men hon är just nu sjukskriven, så det var kul att få komma med på denna kurs. Jag antar att vi kommer känna igen mycket! Vi var reserver, men kom med båda två!
 
Emilia höll igång må jag säga! När Karin var lika gammal som Emilia så hade jag tre egna barn och ett antal dagbarn. En pojke var lika gammal som Karin. Hur orkade jag!? Jag upplevde inte det som svårt eller jobbigt!
 
 
 Ställer om alla kanaler på tv:n
 
Sova? Glöm det!
 
Gunga är mysigt! Då blir man trött, men vill inte sova ändå!
 
När vi skulle äta så åt hon sin mat tills jag satte fram min tallrik med varmkorv. Då spottade hon ut sin mat och pekade på korven.....Så jäkla medveten! Korv och vattenmelon åt hon.
 
När Karin kom tillbaka så sövde hon henne i bärselen så vi kunde rida. I vagnen går inte längre!
 
Vi red på ridbanan, förstås, eftersom barnet sov i vagnen. Karin flyttade över henne. Och det gick så jäkla bra idag med! Trots insekter och kvav värme. Mulet och 27 grader. Fy! Men hästen gör mig så glad!
 
När vi ridit så tog vi en kopp kaffe innan de åkte hem.
 
Jag fortsatte med mina gardiner! Nu har jag sytt en till lilla fönstret och en paradhanduk tror jag det kalls. Ett skynke till smatten! Börjat på den andra gardinen. Ska försöka göra klart imorgon.
 
Det tar mer tid än man tror att sy. Även om det mest är raka sömmar!
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

09 Aug 2017 22:17

Det är ju det där himla mätandet, nålandet och strykandet aom tar tid...sy går ju skapligt snabbt.
Så tråkigt om det inte tagit :( Hoppas det finns nåt liten början till föl därinne.
Vilken tur ni hade som kom med på kursen båda två, och få träna för ordinaries tränarens tränare...wow

Kommentera

Publiceras ej