Igår hade jag valpkurs på fm. Sen blev det direkt till jobbet!
 
Jag var astrött för jag sov bara 4 timmar  på natten. Tror det var fullmåne och sen hade jag ont så in i h---ete  av vad jag tror kan vara ägglossning. Har skrivit upp det nu så jag kan se om det stämmer. Jag får det då och då. Det går knappt att ligga ner!
 
Efter ett tag på jobbet kom ett sms att inhyrningshästarna skulle flytta. Och det direkt. För att jag hade varit "dum".
 
Ja vad ska man säga....Jag hade ont i magen från dag 1 när den nya hästen kom. Hon var/är luftsnappare och stod och for med huvudet hela tiden. Det är ju ett beteende som man inte mår bra av, om man vet och kan något om hästar. Jag mådde lika jäkla dåligt och det är ju jag som ska se det, som bor här....
 
Dessutom gick det ju inget vidare att rida. Hon stod på bakbenen och sparkade bakut. Och en kväll sparkade hon Tindra  tills hon föll omkull och bara skakade av trötthet. När vi kom springande och gick imellan tänkte hon iallafall fortsätta! Min  hade flera sparksår som rann blod ifrån. Inte en skråma på den andra. Jag blev så rädd och ledsen! Efter det fick deras gå själva. 
 
Jag hade åsikter om både det ena och det andra och det passade inte, för att göra en lång historia kort.
 
Idag när jag kom hem så var det tomt och skönt.Gud vad skönt! Harmoni i hagen när bara våra går där. Gott om plats överallt och inget att reta sig på, som inte blivit gjort!   
 
Jag red Tindra först och tog med Mio och Allie. Tomas och Jim gick till fåren och fixade med staketet.
 
 
 
Hon är ju ren och skär lycka att rida. Sista tiden har hon varit underbar! Inte en enda protest!
 
Hundarna skötte sig med trots hundmöte i skogen.
 
Sen städade jag lite i sadelkammaren och bryggde kaffe där. Lurade med mig Tomas ut på en ridtur. Han på sin Disa och jag på Berserkur. Sist jag red var han extremt på framdelen. Redan idag var det lite bättre. Fast han är seg i hjälperna. Så idag tränade jag mycket halter och snabbt fram i vilken gångart som helst. Bara han inte hängde i handen. Imorgon kommer han nog vara stel så jag ska cykla en sväng med honom om jag hinner.
 
 
Imorgon kommer veterinären och ska ultraljuda stona. Karin och Emilia kommer förstås med. Härligt!

2 kommentarer

marianne

16 Aug 2017 20:31

Men snälla...Säg att de inte köpt den hästen, att de har den på prov eller foder. Är det deras första egna? Men visst är det flickan som ridit så mycket hos dej? Släkt? Synd om hästen och synd om flickan, men skönt för er.

Ägglossning? Hur länge ska du hålla på med sånt? Stackare.

Den där kan är obehaglig, han ser obehaglig ut också...och mumlar bara om han är tvungen att komma till min kassa.

Alla foton i bloggen är med mobilen än så länge, jag har ingen direkt dator att lägga in om jag fotar med kameran vilket har gjort att jag bara ta enstaka foton med den.

Jag har fått för mej att vi mockat duktigt och att de är få flugor hos oss....jag har bara plockat den enda gången och sen något enstaka ett par gånger. Du mockar ju också flitigt och de kommer ju från skiten.

marianne

20 Aug 2017 12:33

Jag tror hörapparaten åkt i dammsugaren...
den vi köper hösilage av har bara stora rundbalar, men vi får leta någon som gör småbalar.
Nä du...det verkar vara jäkligt lång leveranstid på de där möblerna, jag är något irriterad att de inte kan upplysa om en sån sak redan när man beställer.

Med normal menar jag utan denna förbannade värk och dessa ångestattacker som tar död på mitt tålamod och mitt goda humör.
kram

Kommentera

Publiceras ej