Så igår var ju Moa här med Karin och red. Idag var My, Moa och deras kusin Linn här. Karin hämtade dem på vägen hit.
  
Det småregnade lite till och från idag. Ibland var det snöblandat. Vi började förstås med fika innan vi gick ut. Det är lagom att gå ut framåt 11 tiden för då sover Emilia. Nu sover hon oftast bara en gång på dagen, fast fortfarande omkring 3 timmar.
 
Vi delade upp oss, så My och Linn red först medans vi andra grejade i stallet. Sen red vi, Moa, Karin och jag. Jag sa att går det för fort så rider jag själv eftersom Moa skulle rida Freyja, som kan vara lite piggelin.
 
Freyja var pigg, men Karin som red Birkir tog henne som handhäst så då blev hon lugn. Och Birkir är ju underbar som finner sig  och sköter sig perfekt. Och Tindra vet jag inte vad som tog åt! Hon var så duktig och lugn. Jag var så nöjd och sa det när vi kom tillbaka. Då sa Karin: Duktig? Hon bockade ju! Jamen bara 2 gånger, sa jag!
 
 
 
 
Man ska se på livet positivt!
 
När vi var klara vid tretiden så var vi rejält hungriga och frusna. Tur att alla hade matlådor med sig! Jag fick ju duscha hundarna med som varit med ut när vi red och blivit skitiga!
 
När de hade åkt hem dammsög jag av lite innan satte jag mig i soffan med en kopp te och slappade en stund innan det var dags att gå ut igen.
 
Tomas målade i sovrummet och jag lagade mat. Det blev lax med en sallad. Tänk vad gott det kan bli ibland när man lyckas! Jag gjorde sallad på risoni, broccoli, gröna ärtor, kidneybönor, tomat, fräst grönkål, ett moget päron och cashewnötter! Typ allt jag hittade! Päronet gjorde att det blev väldigt gott! Vi åt det i en sallad en annan dag, från Linas matkasse.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej