Gick upp kl 7 för att få lite gjort på förmiddagen. Det småregnade och var inget vidare roligt väder.
 
Så på fm var vi inne. Jag tvättade dammsög och plockade som vanligt! 
 
När vi väl går ut vill jag vara ute så jag slipper torka hundarnas tassar hela tiden. Igår var de dessutom extra skitiga!
 
Jag red ut på Tindra och tog med Mio för lite egentid. Tog en lite längre tur och det blev bra träning. Ibland är det lite kamp om hur fort det ska gå, men jag tycker det blir bättre och bättre nu när jag bestämt mig för att det är jag som väljer farten! Jag har slarvat mycket med det. Dels för det är kul att rida fort. Hon har lättare för att gå rent med fart och jag har aldrig känt mig orolig för att hon ska hitta på något. Hon är världens snällaste, bara pigg!
 
Fast nu när jag ställer mer krav så blir det lite småstegrande ibland. Ha ha!
 
När vi kom tillbaka gick vi promenad och hundarna fick leta lite godis.
 
Jag gjorde plättar till lunch och till vovvarna. De älskar det! Att det ska vara så gott för en hund? Samma med pasta, det är också något de är galna i!
 
På em fick de leta efter lite doft inomhus. När jag gick ut sen till stallet tog jag med doften för att leta lite till i stallet. Men de var så trötta så det blev bara en gömma! Snacka om att det tar på dem!
 
Idag gick jag också upp kl 7. Samma skitväder!
 
Så när jag hade ätit frukost var det bara att dammsuga igen.... och vika tvätt. Nu har jag druckit kaffe och ska ta och gå ut. Får se om jag rider eller bara utejobbar. Jag har ridit varje dag nu sedan jag red lektion i fredags. Och på söndag ska Karin och jag rida båda två, när hon kan få barnvakt! Kanske Tindra får vila idag och på lördag när jag jobbar.
 
Idag börjar jag kl 17 på jobbet, så jag ska försöka hina packa alla nät och mocka innan dess. Promenad med hundarna förstås.
 
Nu ska jag resa på mig!
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Anonym

27 Jan 2017 17:36

Jag vill också vara ute och göra allt klart innan jag går in, jag tycker det är så bökigt att klä på och av mej.
Jag blev så full i skratt åt din bild av hundskålarna med deras mat och plättar i :)
Tindra protesterar mot jobbet....som Ava men hon sparkar iställer.

Här finns det också någon som lämnar saker framme...som sen frågar var de ligger....tänk att det är så svårt att lära sej att hållla ordning på sina saker...hihi

Jag tänker också att allt har en mening, jag ser t.o.m fördelen med mitt förhållande med psykopaten som krympte mej till ingenting....

Kommentera

Publiceras ej