Idag skulle Karin och jag rida hos Malin. Karin och Emilia kom på fm så vi drack kaffe först. Tomas var ute och jagade.
 
Så här glad blir Emilia när hon kommer!
 
 
Han följde sen med oss och var barnvakt! Jim fick följa med, så Tomas gick promenad med vagnen och Jim när vi red.
 
Karin red Birkir. Det gick jättebra! Men jösses vad svett han blev! Sjöblöt!!! 
 
Tindra var också jätteduktig. Men det är ju jättebra när man rider två, så man kan vila lite mellan varven! Ha ha!
 
Det tyckte nog både hon och jag!
 
Jag red ett fyrgångsprogram och det gick kanon, iallafall nu när jag var själv på banan. Sen ska vi ju vara fler!
 
När vi hade ridit klart packade vi in och åkte hem. Karin åkte hem till sig.
 
Vi hade allt stalljobb kvar och hundpromenad. Så klockan var nästan 18 innan vi kom in. Hur hungriga som helst eftersom vi inte hade ätit sedan fm kaffet.
 
Vi lagade kyckling med rösti och sallad. 
 
När vi hade ätit gick jag ut och släppte ut hästarna som stod inne. Birkir var forfarande blöt, men jag tyckte att de behövde röra på sig.
 
Jag fryser ännu efter att ha varit ute i många timmar och blivit varm och kall om vartannat!
 

1 kommentarer

marianne

30 Jan 2017 09:54

Både Karin och Emilia ser glada ut...de är så fina båda två.
Red ni lektion tillsammans eller var och en för sej?
Det blir ju väldigt intensivt när man är ensam på banan.

Jag fattar inte, men jag har också gått upp massa, direkt efter olyckan med foten kunde jag inte äta och gick ner nästan två kg, sen fick jag upp de + några till, sen nyår har jag ansträngt mej för att gå ner, men fortsätter att gå upp...nästan så jag tror att det blivit nåt knas med ämnesomsättningen.
Det känns skönt att han äntligen sättet igång med det rummet, men garderoben i vårt sovrum är inte klar än...haha

Kommentera

Publiceras ej