Det var så kallt när vi lade oss igårkväll. -18 eller - 19 grader. Men hästarna fick mat sent, vid 24 tiden. Så när jag kom utfarandes imorse vis 7.30 så tittade de lite förvånat på mig! De stod och plockade med halmen och det var till och med lite ensilage kvar i ett nät. Skönt!
 
Men vattnet hos katter och kaniner var ju fruset förstås. Byter det så ofta vi kan. Många gånger om dagen.
 
Jag hade bestämt med Tea att hon skulle komma och rida, men det var -17 imorse så vi flyttade det till imorgon.
 
Jag var inne på fm istället och gjord musli. Efter kaffet sen så hade temperaturen stigit till ca -10 så då red Tomas och jag ut. Disa är ju inte riden så mycket, men hon ville helst springa  hela tiden! Det går ju inte för sig, så otränad och dessutom dräktig.
 
 
 
 
 
Vi red ut med två av hundarna som sällskap. När vi kom tillbaka så red jag på banan och tränade lite. Har sån bra känsla nu när jag rider på banan. På söndag är det tävling och jag vet ju att jag inte kommer att få till samma känsla. Det är mycket större bana, i ett ridhus och vi kommer rida runt på fyrkanten (rakt fram är svårt!) och dessutom var 5-6 stycken samtidigt på banan. Alla är utklädda och det spelas musik!! Men det gör mig inget! Jag kommer försöka vara lugn och se  det som träning!
 
Idag var Tomas och jag själva hela dagen. Vi har varit ute mest hela dagen och jobbat.
 
Vi gick en promenad med hundarna vid 17.30 sen gick vi in. Jag duschade och tvättade håret. Fixade lite med tvätt och annat. 
 
Lagade potatisgratäng och utskuren biff, lagom till På spåret.
 
Sen har det sovits och glott på tv hela kvällen. Snart dags att ut gå sista svängen.

2 kommentarer

marianne cargus

07 Jan 2017 21:56

Jag brukar också tänka att tävlingen är som en träing, lycka till, hur som helst
men blir nervös ändå, ja hjälp vad kallt det blev helt plötsligt och nu i kväll var det runt nollan igen...så konstigt väder

Marianne

08 Jan 2017 04:45

Jag får se vad läkaren säger, det kanske tar lägre tid för oss med fibromyalgi....

Kommentera

Publiceras ej