Bara en dag kvar av semestern!
 
Började dagen med valpkurs som var jätterolig. Superbra grupp! 
 
 
 
 
 
 
Sen kom Karin och Emilia så vi tog en promenad för att hitta lite svamp till kantarellsöket på em. Lättare sagt än gjort. Det är ju snustorrt!! Vi hittade någon deciliter små torra uslingar! Allie, lilla gumman, hittade ytterligare någon deciliter. Hon är ju rolig! Jag funderade på om de luktade något de där torra. Men hon visade att det gjorde de! Äedvetet, innan hon hittade en superliten torris!
 
Kursen gick bra. De var duktiga allihop!
Efter kursen hade jag en privatlektion med en av deltagarna. 
 
 
 
 
 
Sen var det lite att plocka ihop efter kursen innan vi gick för att hämta hem hästarna från betet.
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

30 Jul 2017 15:40

Hos oss finns det gott om kantareller, men de är så små. Det regnade nästan hela dagen igår så de kommer nog massa nu....det regnar nu också.
Har den svarta katten fått något namn?
Ovanligt kloka kattägare i din by, att alla byns katter är kastrerade är väl inte helt vanligt?

Här finns en här som har ganska många katter och inga kastrerade, till förtret för den kvinnan som har perserkatter som hon tar ungar från och säljer, det blir lite fel ibland...haha

Jo, de flesta håller väl på i trädgårdar och glömmer av klockan eftersom det är så ljusa kvällar, men jag förstår det inte ändå...själv skulle jag göra ärendena så fort som möjligt så jag skulle bli fri och slappna av sen.

Kommentera

Publiceras ej