På fm blev det lite städat. Ja lite, för det blir ofta att bara dammsuga av det värsta. 
 
Sen klippte jag ur tomaterna. Lärde mig förra året att släppa in ljuset i dem! Ofta är det för mycket blad som tar plats och näring, som man kan ta bort.
 
Tomas hade börjat röja bort det gamla fårhuset som blåst omkull, så jag hjälpte till en stund där med.Sen fixade jag lunch.
Fräste broccili, grönkål, sqaush och vitlök. Vi hade hamburgare kvar sen häromdagen och kall beasås som vi gjorde igår. Idag var den ännu godare.
 
Efter lunch rensade jag ogräs och klippte ner lite vissna växter. Tomas har gjort ett djupt hål att lägga ogräs i som typ en kompost. Jag hade tänkt ta ett kort på min fulla ogräshink för att ha till bloggen. Men jag hann inte förrän Tomas var där och tömmde den i sin kompost! Ha ha!
 
Det var jättevarmt och soligt idag med. Till ca kl 16 då blev det mulet. Då tänkte jag att ingen är vid badet, så jag tog Allie och åkte och simmade. Vi har ju fått en flytväst så nu ska vi börja seriöst med simträning! Hon får inte leka och fara runt i vattnet.
 
 
 
 
Det började regna. Fast det kom inte mycket. Bara en skvätt!
 
Vi åkte hem. Hundarna fick lunch och Allie blev fönad torr. Sen åkte jag till affären och handlade och Allie skulle promt med!!
 
Jag köpte svindyra jordgubbar. 55 kr för en liter och jag fick rensa bort massor! De såg inte alls roliga ut så jag tog en påse rabarber från frysen, blandade dem och jordgubbarna till en sylt istället. Det blev fyra burkar! Sen skrev jag till icabutiken och klagade!
 
 
 

1 kommentarer

marianne

02 Aug 2017 23:36

Jordgubbar och rabarber tillsammans lät gott, även om det inte var så du tänkt när du handlade.
Gillar Allie sin flytväst? Hur får du henne att simma istället för leka?

Kommentera

Publiceras ej