Kom hem på fm idag och har haft 2 privatlektioner och klippt lite gräs. Mer har jag inte hunnit.....
 
Allie är jätteknepig, imorgon får jag ringa veterinär och ta lite prover.
 
Tänkte fortsätta med lite foton från Island.
 
Vi fortsatte mot Husavik där Tomas skulle ut på Valsafari. På vägen stannade vi i Akureyri och tog en liten sväng i stan.
 
 
Hotellet i Husavik i matsalen!
 
Frukosten är visst uppäten!
 
Tomas åkte ut på havet medans jag gick på museum och fikade. De fick se mycket valar!
 
 
 
Fotat från bilen!
 
Nästa anhalt var Myvatn, där det skulle finnas en badstrand. Ha ha, jo, men där var snö! Inte så badsugen direkt!
 
Vi fortsatte istället till Egilsstadir. Där bodde vi på ett hotell där vi träffade en islänning som bott i Söderköping!
Bra ställe med god mat!
 
 Foto från bilen.
 
 Det här stället råkade vi åka förbi! Det var häftigt. Man kunde åka båt ut bland isflaken, men det regnade så det lockade inte direkt.
 
 
Nästa natt bodde vi på ett ställe där man fick en stuga att bo i en bra bit från huvudhuset där man kunde äta. Det var sådär eftersom det regnade. Omgivningen såg fin ut. Men vi var ju inget ute pga vädret.
 
Nästa dag var vi på Eyjafjallajokull vistor center. Det var väldigt intressant! Vi var ju på Island när det utbrottet var! Man fick se en film om en familj som bodde alldeles i närheten och hur deras liv hade påverkats pch blivit.
 Jag kommer ihåg att några gårdar vi var på då, hade tagit emot hästar från katastrofområdet där marken var fylld av aska.
 
Sen var vi på Skog-och transportmuseét vilket också var jättebra!
Vilka gamla grejer!
 
 
 
Fortsättning följer.....
 
 
 

2 kommentarer

marianne

19 Jun 2017 11:10

De där sadlarna har jag också på foto..haha,
Myvattnet var vackert, där hade jag velat stanna mycket längre, men vi sov bara där och jag tog ju en morgonpromenad...eller två faktiskt, en före och en efter frukost.
Museet var vi också i, och bland isbergen från vattnajökull.

men usch var du där vid utbrottet? Läskigt...

egentligen är det väl inte såååå konstigt att de oväntade besöken dyker upp just då man har fullt upp, för det har man ju för jämnan...haha.
Jag försker tänka att det är bra med de däer oväntade avbrotten, för annars skulle jag inte ta någon paus i sysslorna...
kram

marianne

19 Jun 2017 11:13

Vi var på gatufest förra året också, men jag jobbade längre då och missade alla lekar, jag kom lagom tills de tände grillarna. Det var mycket roligare i år eftersom vi var med nästan från början....
nästa år ska vi vara med och fixa....vi får väl se hur det blir för min del

Kommentera

Publiceras ej