På fm åkte vi och handlade olja till golvet i växthuset. Ja och lite annat med förstås! Granngården har ju så mycket!
 
Det har småregnat idag, nästan hela dagen. Men mycket har blivit gjort!
 
Jag oljade golvet. Sen lagade jag stekt abborre. Gud så gott! 
 
 
 
När vi hade ätit så gick jag en promenad med hundarna på ca en timme.
 
När vi kom tillbaka så tog vi kaffe ute i stallet. Tomas höll på att fixa klart i torken och ville sen greja med traktorn.
 
Jag tog med mig Allie och Mio på en ridtur! Å vad bra det gick idag. Jag var så glad! 
 
 
 
 
Allie vill inte vara hemma när Tomas är i garaget, hon tror att det ska låta mycket, det gillar hon inte!
 
När jag hade ridit så började vi mocka ur stallet. Fy vad hårtpackat det är. Vi tog en tredjedel innan vi gav upp.  
 
 
 
 
Jag hade kokat mycket potatis vid lunch så till kvällen blev det knäcke med kall potatis, kokt ägg och sill. Barndomsminnen för mig! En del gillar inte kall potatis, men jag tycker att det är gott!
 
 
 
Sen klippte jag håret på Tomas och dammsög sen lite snabbt av. Städningen har som vanligt blivit uppskjuten!
 
Och nu är det kväll!
 

2 kommentarer

marianne

12 Jun 2017 10:25

Du ser....det var bara en dålig dag för Tindra häromdagen :) Härligt att det vände.

Ja fy farao vad det är tungt att mocka ur boxen, och vi har bara spånpellerts och/eller easyströ...det är väl halm"bös"?

Tomatsoppa i dagens inlägg, bättre sent än aldrig :)

marianne

12 Jun 2017 10:28

jo visst är det tråkigt att vi inte kan lösa det här, men jag hoppas vi fortsätter vara vänner och umgås, jag vill inte vara utan honom helt, bara bo själv ett tag så kanske vi kan hitta tillbaka. Han måste förstå själv att detta inte är något en kvinna vill ha...

Kommentera

Publiceras ej