Tomas drog iväg klockan 5 imorse. Klockan 7 gick jag upp, tog ur lakanen, vilket verkligen var på tiden! Satte på tvätten och gick ut och fodrade.
 
Det var en skön morgon! Men jag snabbade mig på för att jag skulle städa. Så behövligt det med!
 
Efter frukost satte jag igång och dammsuga. Men hann bara lite grann innan munstycket gick sönder!
 
Jag drack kaffe sen gick jag ut! Jag mockade och packade foder och gick en promenad. Det går lekande lätt med en ljudbok i örat! Lyssnar just nu på Andras vänner av Liane Moriarty.
 
Sen satte jag igång med att rensa i 2 land. Å herregud vad stel jag blev sen. Kände inget när jag låg ner! Efter ett par timmar började det regna. Fasen, jag skulle ju rida! Varför gjorde jag inte det direkt!? Jo, för jag tänkte att jag har ju hela dagen på mig!
 
Jag åkte till Skänninge och Ö och B istället. Stuvade in hundarna så de fick följa med. Köpte dammsugarmunstycke och en hel del annat. Schampo och sånt!
 
När jag kom hem drack jag te och rostade mig en macka. Ibland blir jag så sugen på det. Fast jag försöker att inte äta så mycket bröd egentligen. Isåfall surdegsbröd som jag verkar tåla lite bättre.
 
Sen gick vi ut igen. Fodrade och fixade klart allt hos fåren. Det regnade ännu så jag passade på att träna lite nosework i stallet. Sen blev jag så himla frusen!
 
Marie och barnen kom och då skjutsade hon mig till Varv där Tomas hade lämnat sin bil. Jag hade lite pyssel med att starta och få ur handbromsen, ny bil....lite väl avancerad för mig. Ha ha!
 
Moa red på Berserkur på ridbanan och galopperade på volt, barbacka! Han är alltså inte lättriden därinne. Han brukar behöva fart och större yta för att gå rent. Men när Moa rider därinne går han i alla gångarter! De där två alltså....
 
Här rättar hon till schabraket  som hon satt på! 
 
 
 
 
 
 
När jag kom in, så tände jag en brasa och åt mat. Kaffe och en chokladbit till efterrätt!
 
Nu lite tv innan jag ska gå ut!

2 kommentarer

marianne cargus

30 Mar 2017 21:57

Ja jäklar vad det regnade på eftermiddagen här, Dumt att du sköt upp ridningen när det var uppehåll, men du fick ju rensat i landen iallafall.

Vi får inte rida om när vi gör övningar, men under uppvärmning och nedvarvning rider vi fritt och i olika håll.
Jag har inte sett bachelor så har ingen aning om hon varit med där, men hon har något jag inte gillar...

När var det ni skulle åka till Island?
Janne är så elak, nu ska han inte följa med och det blir en massa extra krångel och avgifter för mej om jag ens kan åka, finns inga enkelrum sa de på resebolaget....och jag måste ordna annan hundvakt också...
Fattar inte varför allt ska va så jobbigt jämt :(

marianne

31 Mar 2017 10:28

Nu har jag glömt, är Barsekur din häst eller är det hennes? Han verkar älska din lilla ryttare ialla fall, inte ,ånga hästar som skulle stå så still med en ryttare på rumpan, så fina de är :)

Nu har jag fått resesällskap, det blir min barndomsvän Maja som följer med....ni åker vid kristi himmelsfärdshelgen väl?

Kommentera

Publiceras ej