Och kom hem imorse.
 
Gick direkt ut och kollade till statusen bland fåren. En tacka var lite märklig. Hon började få värkar igårkväll. En av dem som vi inte trodde var dräktig. Inget juver och inte speciellt tjock. Normalhull kan man säga. Men det kom lite slemmigt från baken och hon ville inte äta. Verkade orkeslös.
 
Nu låg hon bara på samma ställe när jag tittade till dem. Så jag blandade till enegibalans som jag fick i henne. (Och på mina kläder!) Sött och kladdigt!
 
Sen gick jag in och fikade. Vek tvätt, gjorde musli och diskade färdigt det som jag började med i vitrinskåpet häromdagen. Sen ut igen och grejade med djur, foder och allt det vanliga.
 
Lagade staketet till en gräshage så hästarna skulle få gå där någon timme lite senare. 
 
Vädret var märkligt. Hagel, snö och sol om vartannat! Hade långkalsonger, mössa och vantar!
 
Efter lunch (klockan 15) fixade jag inför nosework-kurs ikväll.. Gjorde 4 olika ställen som mina hundar fick prova.
 
 
 
 
Tomas skulle vara borta med jobbet till sena kvällen. Men han kom tidigare. Skönt eftersom jag var orolig för tackan. 
 
Efter kursen så gav vi tackan mer enegibalans och jag försökte känna i henne. Men hon var inte öppen alls. Och inte nu heller när vi var ute vid 23 tiden. Hon är förstföderska så jag hoppas det går bra.....Bara det inte ligger fel.
 
Bäst att sova nu så jag kan gå ut tidigt imorgonbitti.
 
 De här tre föddes igår.
 

1 kommentarer

marianne

12 May 2017 10:03

Men oj vad mager tackar är, men det är klart, hon har haft tre småkippar där inne, tänk att alla djurbebisar är så oemotståndligt söta.
Roliga katter som ligger i varsin pallkrage. ..det är väl varmt och skönt där förstås.

Kommentera

Publiceras ej