Efter frukost dammsög jag äntligen. Det låg drivor med päls längs väggarna! Jag hann kök och hall sen kom Karin och Emilia! Gud vilken liten medveten liten busunge! Hon vet precis vad hon vill!
 
När vi hade fikat gick vi ut och Emilia somnade i vagnen. Karin red Disa och jag packade foder. Kattungarna busade omkring! De blir modigare och ger sig iväg längre och längre från stallet.
 
 
 
Rätt som det var kom en regnskur. Så vi gick in och åt lunch. Gjorde en korvgryta med en massa grönsaker och bönor. Emilia smakade på allt, men några grejer lade hon på bordet och en del åkte ner på golvet, till Jim!
 
Sen åkte de hem för de skulle vidare till Stoffes morföräldrar.
 
Vi gick ut igen och promenerade med hundarna och mockade. Tomas fixade med något utanpå huset, några lister eller vad det var.
 
Då ringde Camilla en "gammal" vän. Hon har börjat jobba deltid med att sälja hus! Jag träffade henne i affären och då sa hon att vi kunde kolla i deras katalog eftersom vi har pratat om att bygga till. Man kan ju bygga till en bit av ett hus. Hon vill komma förbi en sväng.
 
Vi kollade på hästar och hus (!) innan vi fikade och babblade vidare!  Husen var jättefina!
 
 
 
 
Jag har inte hunnit börja med sängborden. Hade tänkt göra det ikväll. Men tiden räckte inte till. Nu har jag iallafall fått veta vart slipmaskinen är efter lite tjat.....

2 kommentarer

Marianne

16 Oct 2017 21:38

Jag kan tänka mej att Emilia är lite busig, det syns i blicken ;)
Säljer hon såna hus? Jag tänkte hon var mäklare och att ni var på väg att köpa nytt..phu.

Marianne

16 Oct 2017 21:40

Jag tyckte hag kände igen namnet Thea, så det är hon med alla kloka tankar!

Kommentera

Publiceras ej