Det började med regn imorse. Men 15 grader varmt!
Efter frukosten åkte vi och kastade en hel transport full av ensilageplast och lite annat skräp. Så skönt!
 
När vi kom hem gjorde vi räkmackor som blev kombinerad fm Kaffe/lunch.
 
 
 
 
 
Tomas målade lite i sovrummet medans jag gick ut. Nu sken solen igen!
 
Jag mockade i hagen och fodrade hästarna. Freyja var sur för hon inte fick gå till trädgården! Men nu har vi börjat ge henne samma som de andra dagtid. Och sen får hon frukost och kvällsmat i egen hage.
 
När Tomas kom ut så mockade vi ur den ena boxen. Den som varit kaninbox, lammbox och till sist kattungebox! Nu hoppas jag den kan stå tom och torka till så jag kan måla i vår. För i år blev det inget gjort!
 
 
 
 
 
 
När vi skulle gå in för lite rast så ringde grannen och undrade om lilla Tea fick komma och rida. Så det blev en snabbfika, sen en ridtur. Jag har inte ridit sedan Tindra blev skadad.Lusten försvann. Men nu fick hon ta Birkir och jag tog Berserkur. Karin undrade om vi skulle sko av honom, för hon tyckte att han gick knackigt.
 
Visst han var stel några hundra meter, lite seg. Men efter en stund ökade han på och kändes riktigt skaplig. Fin trav har han! I galoppbacken vann Tea, förstås! I slutet blev han trött och lite snubblig, men då gick jag av och gick bredvid.
 
 
 
Sen blev det lite mer utejobb innan vi gick in.Tomas hämtade en ensilagebal, som vi började med idag.
 
När vi kom in lagade vi lammkotletter och pommes med kall beasås. Vi gjorde också varsin portions- björnbärspaj och egen vaniljglass i glassmaskinen. Väldigt gott! 

1 kommentarer

marianne

15 Oct 2017 21:31

Jag fattar inte att du hinner så mycket och dessutom har energi kvar att laga mat, baka pajer och göra glass...oh vad jag vill ha lite av din energi.

Tea, är det hon som ridit regelbundet förut? Det kanske har varit bra med riduppehåll för dej, hur är det med nacken?

Vi har haft jättebra i Malmö, det är så skönt att bara ge sej iväg en helg så där, göra trevliga saker och njuta av att inte ha några måsten.

Det var nog bra för mej att slippa vara hemma, men nu saknar jag Leo så jag vet inte vad....känner mej helt knäckt.

Kommentera

Publiceras ej