Vaknade lite före 7. Idag tog det 2 timmar med morgonfodringen. Jag trodde aldrig jag skulle bli klar.
 
Förmiddagen försvann i ett nafs. Skrev en bokrecension. Sen kaffe innan jag åkte till Ewa för att träna lite rallylydnad. Hon tränade med sina tre och jag tränade med Jim. Den lille guldkillen! 
 
Egentligen skulle jag iväg ikväll på ett medlemsmöte men kände att det blev för mycket. Så jag ringde och sa ifrån.  Klockan var redan 16.30 och jag hade inte ätit lunch ens.
 
Jag tog ett kokt ägg och ett par finn crisp för att det skulle gå fort.
 
Sen gick vi ut och hundarna fick äta varsitt märgben.
 
Jag packade alla nät och fodrade alla får. Några i tackornas hage var dåliga i magen så nu fick de hö istället för ensilage. Fyllde på vatten också . Nu tog det 2 timmar till med en kort promenad.
 
In och lagade mat, äntligen. Sen somnade jag till Bonde söker fru!
 
Vaknade till och satte på en kopp te. Vill inte fodra före 22.
 
Tomas är på Irland och jobbar, så jag är ensam hemma.   När klockan var 22 gick vi ut igen. Hängde upp näten och delade av hästarna och fyllde på vatten. Och en liten runda med hundarna! 
 
När kom in igen duschade jag. Ute var det bara 2 grader. Det blir nog frost i natt!                                                                                                                                                                                                                                                          

2 kommentarer

Mamma

19 Oct 2017 06:41

Du sliter ut dej totalt,tänk på dej själv lite också.

Marianne

19 Oct 2017 12:22

Men snälla du.....lunch vid middagstid? Nu måste du försöka få ihop dagarna på annat sätt.
Men köp en sån mix and go, som jag har....mixa bär/frukt/avokado/banan eller annat du gillar med naturell yoghurt eller mandelmjölk....och proteinpulver....det går blixtsnabbt både att göra och att få i sej, perfekt lunch eller mellis, beroende på vad du lägger i. Det går ju att variera hur mycket som helst....tänk på det iallafall.

Men bra att du sa ifrån mötet iallafall.

Skulle ni inte kunna packa ett par dagars hönät, nån dag/vecka så underlättar det ju en del dagar då du gar mycket annat eller jobbar länge?

Du kan iallafall inte fortsätta så här, du måste vara rädd om dej.

Ja tänk om vi bott nära varandra och Allie kunde gått med mej :)

Kommentera

Publiceras ej