Haft fullt upp. Lördag hade jag valpkurs och sen jobbade jag till söndag.
 
Kasper och Hilma sov över så Tomas var alltså barnvakt. Det var full rulle!
 
 
 
 
 
 
Söndag kom jag hem och hade kurs. Rallylydnad var det. Roligt men lite svårt! Min första kurs i det.
 
Barnen var kvar så de var med och grejade med djuren. 
 
På kvällen körde vi hem dem för vi skulle åka och köra 8 baggar till slakt.  Vi var i Finspång och lämnade dem på ett litet gårdsslakteri.
 
Igår måndag var Karin här. Vi red på ridbanan. Jag tyckte Tindra kändes stel och när jag klev av var hennes underben jättesvullet! Från hasen och ner.
 
En kattunge var lite risig, men mår bättre nu. Och Jim fick sin dom! Han hade 1-320 titrar i blodet från anaplasman.
Förut har han haft 0-40 och 0 -80. Så det var ju inget bra! Fick recept inringt på penicillin.
 
 
 
 
 
Det blev lite väl mycket på samma dag.
 
Sen skulle jag och en till stå på bibblan och prata om Blå stjärnan på kvällen. Så då kunde jag hämta receptet.
 
 
Det blev väldigt sen middag. Klockan 22!
 
Idag jobbade jag till 17 och sen kurs och lite utejobb. Middag 21! Och nu dags att gå ut!
 
 
 Tur att de här två tar hand om djuren när jag jobbar. 
 
 

1 kommentarer

marianne

14 Sep 2017 09:23

Men hjälp vilka siffror!!! Kommer det hjälpa med penicillinet? Stackars Jim, och vilket elände för er alla. Nu minns jag inte, men visst är det Jim som blir pappa med jämna mellanrum?
Men oj vad jag vill hämta dina kattungar....de se ju precis ut som mina <3 är den svarta en hona?
Vad är det med Tindra?

Vi har öppet mån-lör 8-21 och sön 9-21,
det är fasen sjukt att folk ska handla så sent, ren slöhet och brist på planering. ICA här har öppet till 22 och i stan till 23, det finns ingen vettig anledning till det tycker jag.

Jag hoppas vi får ihop en dag för att ses, lite pirrigt är det förstås då denna kille var intresserad av mej och jag drev lite med honom ibland....elakt, men han kanske inte tänker på det nu. Vi hade kontakt under några år och vi har haft mycket roligt ihop också.

Leo har inte fått några problem med magen av Rimaldyn, men han är så trött hela tiden :( han bara sover och sover, ibland tror jag han är död och måste gå fram och kolla så han andas...jag antar att det är åldern och värken, och inte medicinen som orsakar trötthet.
Han har iallafall slutat slicka på tassarna sen vi började frysa hans mat, tack för det tipset.

Festen i byn är himla rolig, de ordnar så bra för alla åldrar, enda som jag tycker är jobbigt är små barn när det börjar bli för "blött" samt att det inte finns gränser på hur blött det kan bli.

Nu blev kommentaren en hel roman...haha

Kommentera

Publiceras ej