Äntligen smälter det undan lite i taget. Förra veckan var så många minus så inget hände. Men nu så.....
 
Alla som kommer hit säger: Oj vad snö ni har! Det verkar vara ett riktigt köldhål här.
 
Jag jobbade igår till idag. Jag började 14 och åkte nästan direkt till hans föräldrar där vi gick promenad och fikade. Vi gick på vägar där jag aldrig varit, med jättefina små hus! En del nybyggt och en del lite äldre. Det var trevligt.
 
Idag när jag kom hem så åt jag bananpannkaka med kvarg till kaffet och sen var jag tvungen att göra lite kontorsarbetet! Vi gick ut vid 11. Då var Eva här och redan ute på ridtur. Jag sa att vi kunde rida var för sig eftersom jag bara skrittar.
 
När hon kom tillbaka så packade vi ensilaget som var kvar. Nu är det slut och vi ska gå över till hö. Skönt. Jag är sliten efter vinterns släpande......
 
Eva åkte hem och jag red ut med Mio som sällskap. Första biten skulle hon tramsa och helst tölta. Men det är det sista vi ska göra! Hon ska inte samla sig så mycket än.
 
Hela eftermiddagen och kvällen var jag ute.Kurs på kvällen!
 
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

05 Apr 2018 08:22

Vilken fin dag du hade, här regnar snön bort nu, inte så kul med regn men den hjälper ju våren lite så :)
Är det lättare att släpa hö? Jag får kill i ansiktet och nyser mer av hö, än ensilage.

Erika Pettersson

06 Apr 2018 12:01

Här snöade de i morse 😓
Då kändes helt plötsligt våren så himla långt bort medans nu kan man skymta solen bakom moln de ska ju tydligen spricka upp i eftermiddag o bli soligt o fint. 😊

Aprilväder usch hoppas maj månad kommer fort o de fina vädret också kommer.

Kommentera

Publiceras ej