Jösses vad veckorna går fort! Nu är det augusti.
 
I onsdags jobbade jag till torsdagmorgon. Karin kom hem till oss på fm och då åkte vi till Sthlm för en Ålandskryssning. När man tar bil med sig är det så lyxigt att man slipper stå och trängas med folk både dit och hem. Man lämnar bara bilen på bildäck och går upp till hytten.Och när man ska hem kan man beställa vin och öl så kör de ner det på bildäck
 
När vi ska åka på båten så ringer de från jobbet och säger att vikarien är sjuk. Det finns bara jag och Micke som kan jobba. Han har ringt de få vikarier som finns. Givetvis jobbar alla redan...... Jag säger att jag kan jobba fredagnatt, innan dess är vi inte hemma. Sen tog jag söndagen med. Glömde visst att jag redan jobbar måndag och fick det passet förlängt från 6 timmars dagpass till ett dygnspass. Så imorgon börjar jag 10 och jobbar till tisdagmorgon. Sen har vi fått schemaändring i sommar, så jag jobbar 4 helger i rad. Ja lönen blir väl skaplig i augusti.
 
 
 
 
 
 
 
Sthlm jukebox hette de här.
 
 
 
 
 
Trippen till Åland var kanontrevlig. Vi hade underbart väder på kvällen, alldeles ljummet. Efter maten satt vi ute flera timmar. Sen lyssnade vi på musiken som var bra. Två coverband som var helt olika men bra ändå!
 
Igår morse så var det lyxfrukost med  service. Vi fick ett jättebra bord i ett litet rum, med sjöutsikt!
Sen var vi på spa. Det var också mysigt. Efter det hann vi shoppa på taxfree och äta. Sen var vi i land igen!
 
Sen var det hemresa och jag åkte till jobbet. Jobbade till på fm och då åkte jag till affären på hemvägen. 
 
Vid lunch kom Karin och Stoffe och lämnade Emilia. De skulle på bröllop.
 
Så idag har vi haft Emiliamys och bus hela dagen. 
 
Nu sover hon i soffan och vi ska snart bära upp henne och sova vi med. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

07 Aug 2018 03:50

Mysig och lyxig båttur, perfekt med dol ocv värme när man ska vara på havet.
Var det mycket folk?
Det är evigheters evigheter sen jag åkte, har bara gjort det en gång med kompisar, flera gånger med jobbet
Mysigt morgongos med Emila i sängen <3

Kommentera

Publiceras ej