Jäklar vad veckorna går fort!
 
Imorse fick inte fåren gå ut! De protesterade vilt (iallafall Mira!) men det har varit snöblandat regn mest hela dagen och inget roligt väder för får utan vindskydd. I helgen ska vi fixa deras vinterhage.
 
Vi, hundarna och jag gick en sväng efter fodringen och sen  in och åt frukost. Lite plock och sånt som vanligt. Sen kom Karin och barnen. Allie blev mest glad och knölade med Stella. Den lilla var genomförkyld, stackarn.
 
 
 
 
Vi fikade förstås. Det tar en stund! Sen gick vi ut och fodrade. Karin hämtade fram pulkan till Emilia. Det var väldigt blaskigt, men det gick att dra den iallafall!
 
Efter en liten promenad fick hästarna hinkmat och vi tog in halm, hö och mockade en kärra.
 
 
 
 
 
 
Sen blev det lite bråttom för jag skulle på zonterapi hos Marie. Fick en återbudstid. Eftersom jag fick så bra effekt sist så vill jag gå lite oftare. Hon har så fullt, men i december brukar det bli lite återbud!
 
Marie är jätteduktig på zonterapi. Hon känner hur "hårt" hon ska ta och jag kan också säga ifrån om det gör ont. Jag har varit hos 2 andra förut. Den ena alldeles för hårdhänt. Det gjorde fruktansvärt ont. Den andra var mer lyhörd, som Marie. Men hon slutade att jobba sen. Skolade om sig.
 
Om jag säger att det gör ont så tar hon försiktigare och går istället tillbaka till samma ställe efter en stund. Och eftersom jag fortfarande är förkyld så ska man ju inte massera. Zonterapi går bra och stärker en istället.
 
När jag kom hem så torkade jag golv och lade på en ny matta som jag köpt till köket.
 
Nu har vi ätit och kollat på Idol. Undrar  vem som vinner......
 
 

1 kommentarer

marianne

10 Dec 2018 10:43

Nu vet jag inte vad som är skrivet och publicerat eller skrivit och inte publicerat.Så med risk att upprepa mej, zonterapi, jag provade det också, men jag har så ont överallt, även fötterna så det var mer pina än nytta, jag vet inte om jag kände någon bättring på övriga ställen heller...det kanske är svårt att hitta några naturliga vägar att få bukt med värken när man har Fibro?! jag vet inte men inget verkar ju funka, knappt ens värktabletter.

Jag använder ju också min blogg som en dagbok, men ibland när jag ska skriva, har jag glömt vad jag gjort,

Kommentera

Publiceras ej