Imorse var jag kvar och drack kaffe med min kollega och sen åkte jag och handlade.
 
Hundarna blev glada när jag kom hem. De fick mat, jag åt lite frukt och sen gick vi ut. Började med att fodra och mocka och fylla på vatten. Sen en promenad med hundarna och så pratade jag med grannen Emma som jag ska hjälpa med hennes hästar när de åker bort.
 
Sen gick vi in och åt lunch. Jag passade på att titta på melodifestivalen, men det var så pinsamt dåligt så jag skämdes nästan......
 
Efter lunch red jag ut på Birkir. Men gud vad jag saknar min Tindra. Birkir har ju ingen motor. Får driva hela tiden och han saktar ner så fort han får chansen! Jag träffade iallafall en annan granne, en tjej som är i min ålder, ganska nyinflyttad. Hon ville ha ridlektioner! Hon red som ung och har sen ridit islandshäst hos någon, men de hästarna var tydligen inte så utbildade. Det vore ju toppen om hon vill rida här, både nära och så verkar hon ju väldigt trevlig!
 
Jag försökte rida på lite på hemvägen så han skulle tycka det att det var kul. Men det bästa är att ha sällskap, för då får man lite draghjälp.
 
När vi kom hem gick jag en promenad med Tindra och hundarna. Sen var det dags att äta mellis och titta färdigt på mello....Ha ha!
 
 
När Tomas kom hem hade jag börjat packa foder. Vi gjorde klart och fodrade alla innan vi gick in och fixade mat. På trappen stod Linas matkasse. Idag var det en god varmrökt lax med potatis i ugn mycket grönake och en god yogurtsås. 
 
Jag somnade en stund i soffan innan vi drack kaffe efter maten! Nu är jag pigg igen. Ska snart fodra och förbereda inför morgondagen, då katterna ska kastreras. Har fått låna en bur av Mis mamma och en har vi själva.
 
 
 
 
De gillar att busa med morsan! Ibland leker hon med dem, men ibland fräser hon åt dem!
 
 

2 kommentarer

Marianne

13 Feb 2018 10:43

Kaffe efter maten....oj det fick du väl inte här hos mej? Jag är dålig på sånt....glömmer oftast att normala människor dricker det efter mat, jag dricker ju oftast bara till frukost.

Men så bra om du får hjälp att motionera hästarna.
Förstår att du längtar efter att rida din fina Tindra, men snart så :)

Jag är galen i halloumi, så jag tar med det när jag ska äta hos Janne....ibland blandar jag tärningar med kidneybönor, lite grönt och vinegrett som jag äter till lunch, tappade bort receptet men blandar lite som jag tycker.

Visst är hackspetten fin :) vi ser en ofta på Osdal, där är ju skogen så inte så konstigt, men jag blev överraskad att den kom hit till mej och slog upp i boken, de är tydligen vanliga vid fågelborden.

Vill du ha dvärghöns? Jag vill ha vaktlar, men de kan inte gå fritt och ha de instängda känns inte bra.

Marianne

13 Feb 2018 10:46

Just ja....skrev om kvalster på hönsen i inlägget.
Men de kommer från småfåglar....de överlever inte så länge utan värddjur och till våren ska jag nog flytta ut hönsen en tid och be Janne göra nya sittpinnar, så hönshuset blir fritt från de.
Samtidigt måste jag förstås göra ny behandling på hönsen.

Kommentera

Publiceras ej