Idag var det lite kallare och snön lite vassare som föll!
 
Men det hade kommit en del snö och var tungt att köra foder. Freyja var ute och traskade. Hon hade visst tröttnat på att vänta. Det är lustigt att hon går ut när hon har sån respekt för elen och det tickar en hel del vid grinden. Men hon hade tuggat i sig lite halm och grejat strax utanför vindskyddet. Jag hämtade mat åt henne och lät henne stå kvar där. Strödde ut fodret lite för att hon skulle äta mindre tuggor!
 
Fåren var fulla av snö, så även deras vindskydd. Det har tydligen blåst en del.
 
När frukosten var avklarad för både djur och mig städade jag toan och körde lite tvätt.
 
Middagsfodringen blev svettig! Jag tog på mig overallen för jag frös på morgonen i jacka och överdragsbyxor. Men gud så varmt det blev. Jag halmade hos fåren, gav Freyja mer mat och de andra förstås. Men jag tog ner en höbal så hon fick det också.
 
Efter mellis tog Mio och jag en ridtur! Ja jag red och han sprang!  Det var roligt! Men lite kallt, det blåste.
 
 
 
 
Vi gick in igen och jag tog en kopp te och körde en avslappningsövning. Körde lite musik till denna gång. Det funkade bra!
 
Sen kom Tomas och vi gick ut och tog tag i resten. Snöplogen kom och röjde upp. Jag undrade just om det inte var dags!
 
Efter ett par timmar var vi klara och gick in för att laga mat och Tomas tände en brasa. Det är en del minus ute och eftersom det blåser så känns det inne.
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

03 Feb 2018 11:19

Saknar brasa här, det blir alltid kallt inne när det blåser, även i lägenhet.
Kan tänka mej hur både får och hästar ser ut nu....som snöhögar hihi
Jag tog in pållar igårkväll och Faxen hade ett tjockt is/snö-täcke sej...jag funderar på hur bra det är när det tinar och blir blött på natten?

Härligt med en ridtur i snöig natur...att galopp så snön ryker efter en!

Får i kål är superenkelt att göra...gott och billigt också ;)
Ja..hon hatade verkligen mej sen hans ex-fru fått barn...det var ju MIN idé som jag tänkte ge i present och så stal de den och dessutom berättade de i förväg för honom att han skulle få den av DEM...sen kom han hem till mej och var skitglad för vad han skulle få...när jag konfronterade morsan, sa hon att dom bestämt sen läääänge att ge honom den och att de måste fråga HUSÄGAREN om han ville ha en.
Alltså, jag skulle inte ens vara delaktig hur vi skulle ha det i vårat gemensamma hem...
Jaja, inte konstigt att han är som han är :(

Det skulle inte förvåna mej om Jureskog vinner, men då är det sista säsongen jag ser ;)

Kommentera

Publiceras ej