I tisdags jobbade jag. Då brukar Karin ju vara här. Men hon hade inte sovit på natten för hon hade värkar. Så hon fick åka in på kontroll på förlossningen och jag fick åka hem. 
Mattias och jag var här på förmiddagen och servade hovslagaren. Vi åt lunch här också innan vi åkte hemåt, till honom.
 
 
 
 
Jag jobbade dygn så jag åkte hem på onsdagmorgon. Gick ut med hundarna och drack kaffe och sen vidare till frissan! Skön stund med trevligt prat och fina slingor!
När jag kom hem åt jag lunch och sen ut för stalljobb!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fodrade hästar och får och började packa foder. 
 
Så kom min tavla med hemleverans! Jösses så duktig hon är tjejen!
 
 
 
 
 
 
 
 
Eva kom och vi red ut. Ja det blev en timmes skritt, eftersom jag äntligen har fått skor på Tindra.
 
På kvällen kom fiskbilen så vi köpte lite fin torsk och lax. Nu har vi mycket mat hemma!
 
Imorse gick jag upp kl 6 för att åka och handla med mamma och sen åkte jag till pappa som fått komma till kortidsboendet för avlastning. Han behövde kläder och medicin. 
 
Jag kom hem klockan 12, väldigt kaffesugen! På boendet hade de inte anhörigkaffe! Lite märkligt, jag fick titta på när han drack kaffe!
 
Jag drack kaffe och åt lunch samtidigt! Sen gick hundarna och jag ut och grejade och promenerade. I solen var det skönt men vindarna var kalla! 
 
När Tomas kom hem mådde han risigt så han gick och lade sig en stund och jag red ut en sväng och tog med mig Mio.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag kom tillbaka så höll han på att grusa upp mer på stallplan och sen hämtade han foder. 
 
Klockan blev ungefär 19 då vi gick in. Gjorde fischtacos från matkassen. Det var gott!
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

30 Mar 2018 10:19

Gillar första fotot mycket...som en tavla!
Så det är Tomas tur att bli dålig nu :( usch.
Du har bästa jobbet, åker hem och passar hovis och får betalt samtidigt...haha.
Mycket märkligt med anhörigkaffet, vad menas med det? Ska anhöriga inte fika TILLSAMMANS med den boende? Suck :(

Janne har kärra, men sommardäck, så i värsta fall skulle jag väntat på att någon kunde dra den, men nu passade jag på att fylla transporten istället, jag orkade bara inte tömma den så den står hos Maria nu fullproppad med ris. Jag vågar inte köra upp den till Osdal ännu, vägen är för isig.

Det är så många här som varit intresserade och engagerat sej i Ava och hennes zinkbrist samt nu det sista med andningen, så jag kände att jag behövde dela detta på fb, jag orkar liksom inte svara på alla frågor från alla jag möter längre....jag bara gråter och gråter...och Janne säger bara -så tråkigt! Maria är på semester men kommer hem i morgon.

Kommentera

Publiceras ej