Igår var det dags för veckans enda jobbpass. Vi började med p-möte, sen gick det i ett hela dagen och kvällen!
 
Idag kom jag hem vid 9 tiden och började med kaffe och hundarna fick mat. Sen gick vi ut och jobbade. Solen sken och det såg härligt ut! Men det var ganska kallt. Blåste en del med.
 
Fåren fick mat och ny halm. Hästarna fick mat. Sen packade jag alla nät och säckar. Ny bal, så det gick som en dans!
 
Sen gick jag in och åt lunch. Lagade en vegetarisk pasta. Gott!
 
Klockan 14 skulle Eva komma och rida. Så då gick jag ut och började fixa lite innan. Hundarna var med ut. Jag hörde inte att hon kom , så när hon stannade med sin bil fick hon in alla i sitt knä! Hon hade bara träffat Mio förut. Men de är ju lika galna alla tre!
 
Det var värdelöst att försöka rida i skogen. Snön var stenhård och höll att gå på, här och där bara. Trots att vi bara skrittade blev de svettiga.
Och på vägen var det halkigt, trots broddar....
 
Hoppas det blir varmare snart! Vi ska rida imorgon med. Funderar på vart vi ska gå.
 
Bröderna solar!
 
 
 
 
 
 
   
När vi kom tillbaka så frös jag som en galning. Helst om tårna! Eva åkte hem och jag gick in och satte på te.
Jag frös och frös. Kände mig nästan sjuk!
 
När Tomas kom hem så gick vi ut och gjorde klart och sen gick vi en promenad. Lika svårt för oss att gå. Ibland skare som höll, ibland gick man igenom. Fy!
 
Till kvällsmat lagade vi lammburgare från matkassen ( från Gotland) Det blev gott!
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

16 Mar 2018 08:54

Ja fy sjutton vad kallt det blåste igår.

Tråkigt när man gjort iordning hästar och ser fram emot en ridtur, så går det knappt att rida. Skare här också, men vår skogsväg är plogad iom att bonden har ensilagebalar vid en lada inne i skogen och viltvårdare brukar också köra där.
Så du tycker det går lättare med ny bal? För mej är det oftast tvärtom, höt är då hårt rullat så jag får slita och dra.
Dina katter....<3

Vi har ju boxarna så Norriz har världens största katt-toaletter i stallet, haha
Våra katter har inte haft låda inne, förutom om någon varit sjuk eller om det varit kallare än 8-10 grader, men nu när jag inte bor där och Janne är borta i veckorna vill jag att Norriz ska kunna vara inne som vanligt, så jag har tjatat om lådan länge.

Medicinen hjälpte medan Ava fick den, så den var ju bra på ett sätt, men hon skulle antagligen haft något annat också. Eftersom hon fick tillbaka besvären när vi slutade med den, har jag inte så stort hopp om framtiden.
Men måste försöka tänka positivt, vill ju inte att hon ska känna att jag är ledsen hela tiden.

Kommentera

Publiceras ej