Igår Valborgsmässoafton jobbade jag. Jag slutade imorse och efter en stunds snack med kollegan och handling åkte jag till Karin. Tomas åkte också, fast hemifrån.
 
När jag handlade passade jag på att gå in på apoteket för att kolla ett recept. Stod i kö i evigheter för en gubbe var ortoligt pratsjuk och expediten var otroligt snäll och lät honom prata i en kvart!!! Trots att kön växte och hon var ensam. Visst är det bra att vara trevlig, men det behöver ju inte gå till överdrift! Han kunde ju ha pratat med kunderna istället, den pratsjuke.....
 
Emilia var riktigt busig idag och hade lärt sig flera nya ord. Hon var så mån om sin lillasyster, vaggade på vagnen när vi skulle fika.
 
Vagnen är från Stoffe, när han var bebis. Har aldrig sett så välvårdad vagn. Från -84!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I eftermiddag var det vidrigt väder. Hagel, åska och spöregn.Stackars hästar!
 
 
 
  
 
 
 
 
Jag trodde jag skulle få ställa in kursen ikväll. men det lättade upp och jag fixade så vi kunde vara i stallet, vid regn. Dessutom var vi bara 4 stycken så det gick bra! Det var så roligt, de är jätteduktiga.
 
   
 
 

3 kommentarer

Marianne

03 May 2018 07:43

Ibland är det svårt att avsluta när en pratsjuk kommer igång, de ger en liksom ingen chans, ibland har jag vänt mej mot nästa kund och börjat slå in varor, men den pratsjuke flyttar sej inte ändå....man förstår ju att den är ensam och att man kanske är den enda kontakten, men ändå.

Söta Emilia, hon blir en bra storasyster <3

Skitväder, här har vi iallafall sluppit hagel, men hörde att brasan i Böda inte tändes p.g.a regn och hagel, så det fanns väl någon mening med att jag fick det där tretimmars passet ;)

Vad synd med helgen, det får bli till sommaren då, nästa gång jag är ledig är jag på fågelkursen, gången efter det är det gatufesten och nästa lediga helg blir midsommar. Jag jobbar tre lördagar av fyra nu f.o.m maj.
Fågelkursen hade jag ju bokat innan så där får jag ledigt.

Marianne

04 May 2018 22:41

Den nya chefen har jobbat hos oss tidigare, men innan han gick utbildningen, jag gillade honom som person, så vi får se hur han blir som chef. Han är iallafall inte otrevlig, han ser och visar intresse...åtminstone var han sån förr.

Jag har nog alltid haft bra chefer tidigare, mer eller mindre, de har iallafall varit trevliga och rättvisa och inte mobbat någon.

Jag har varit mellanchef, men jag vet ju inte hur man lindar in saker i bomull utan säger vad jag vill ha sagt så många tyckte nog jag skulle bli avsatt...haha, men vet att många uppskattade min ärlighet och mitt raka sätt.

Marianne

04 May 2018 22:43

Jag vet inte om programmet om Anna Wahlgren var repris, jo visst är hon underlig, har du läst boken som dottern skrev?

Kommentera

Publiceras ej