Idag är det fredag och vi sov till 7.30. Tina skulle komma vid 9 tiden så det blev lagom till frukost, typ!
 
Det är Tina som har använt Jim till sin tik, 3 gånger! Det är sällsynt att använda samma så många gånger.
Men vilka valpar det har blivit!
 
Jag hade satt upp 3 kombinationer med rallyskyltar för hon skulle vara projektelev åt mig. Det var jättekul. Roligt att ha någon som är så duktig. Hon tävlar ju i Mästarklass. Men jag kunde ändå se och tipsa om en del saker. Tränar man mycket själv så ser man ju inte vad som kan bli bättre.
 
 
 
 
 
 
  
Vid lunch åkte hon hem och jag fodrade och sen åt vi själva. Eva och hennes kille  kom och hälsade på fölet. 
 
Sen packade jag in hundarna i bilen och åkte köpte växter. Så härligt att få lite grönt i både växthuset och i några urnor. Alla är inte fyllda, men jag har börjat iallafall.
 
Jag lyssnade på ljudbok medans jag planterade. Det blir så fint!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen gick jag en promenad med hundarna, åt lite mellanmål och så var det dags att åka till en liten hund. En av de minsta små kunder på länge. Missuppfattad som så många......

När jag kom hem så var Tomas ute. Det regnade, fast det var varmt så fölet såg ut att trivas. Tomas var inne i stallet, för han har ju hämtat sina tre små grisar!
 
 
 
 
 
 

 
 
 

1 kommentarer

Marianne

14 May 2018 08:35

Det är alltid nyttigt att låta någon bedöma ens träning, det brukar finnas saker att peta i.
Mysigt nu med allt det gröna, här finns inte så mycket utrymme.

Ska ni ha grisarna inne? Det fanns två hängbuksavin på Osdal när jag flyttade in, de bodde på gödselstacken men rymde lite då och då....för klen el på för dåligt staket.

Hönsbenen det fina ut, men hade de inte börjat ruva skulle jag behandlat ett par gånger till.

Dixie är kul, en sån häst med massa potential bara man förstår varandra, en sån häst som jag lätt skulle kunna köpa.

Kommentera

Publiceras ej