Valvakar eller valsover! 

Ja jag somnar i soffan mest hela tiden! Kanske inte så konstigt då dagen har varit fullspäckad!
 
Igår hade jag kurs på fm sen jobb hela dagen till idag kl 10.
 
När jag kom hem hade jag rallylydnadskurs för ett gäng. Det var så kul, duktiga var de! Sen kom Elsa och red lektion på Birkir.
 
När vi var klara så gick Tomas och jag in och lagade mat. Isterband och potatismos och sen gjorde vi äpplepaj på smördeg i portionsformar. Det blev riktigt bra!
 
Klockan 17 skulle jag träffa hunden som ska omplaceras, Balder. Vi var hos en bekant i Vadstena som erbjudit sig att hjälpa till. Vi kollade hur hunden funkade med andra hundar och om han ev kan vara där så länge tills det löser sig med ett permanent hem.
 
 
 
 
 
 
 
På hemvägen tankade jag och sen gasade jag på till vallokalen! Har hört att man ska vara finklädd. Jag hade shorts och sweatshirt! Men det var ingen kö iallafall, när det var 20 minuter kvar! Hi hi!
 
Nu har jag en lugn vecka framför mig. Bara ett pass på jobbet. Ja, lite kurser förstås!

1 kommentarer

Marianne

10 Sep 2018 11:18

Nej, inte behöver man vara finklädd försatt rösta, men förr i tiden var det högtidligt och då klädde men upp sej, de som är födda 20-30 år innan oss, klär nog upp sej lite. Det kom en kund, äldre farbror med kostym och allt, har aldrig sett honom i annat än hängiga jeans och jobbarskjorta, det var så gulligtdå tänkte jag på hur världen förändras hela tiden och hur gamla kanske har svårt att hänga med. ..ovh hur det ska bli för oss.

Gick det bra med hunden? Men blir det inte mer synd om den att få ännu ett (tillfälligt) hem? Jag önskar jag kunde, men känner inte att jag har tiden och vet förresten inte om jag skulle klara det med mitt dåliga tålamod.

Ja, tack till köttet, ska fundera lite och kolla om Janne ff vill ha ben att röka.

Kommentera

Publiceras ej