Helgen blev inte lika "smidig" som det  brukar vara på jobbet. Så idag kändes det bra att få vara ledig efter 52 timmar. Men tro det eller ej, jag kunde inte gå hem när jag skulle! Vikarien som skulle komma hade inte fått besked om att hon skulle komma ( sa hon) så jag blev kvar en och en halv timme till.
 
Klockan 10 kom jag hem, då var redan Karin och de små här och väntade. Mysigt!
 
Jag hade köpt med färskt valnötsbröd och Emilia klämde i sig två mackor med bara smör.
 
Stella fick äta en lunchburk, sen sov hon i tre timmar!
 
Det var svinkallt ute på grund av blåsten. Men Karin red ändå och Emilia och jag grejade i stallet. Sen red Emilia med Karin, när hon kom tillbaka. 
 
 
 
 
 
Vi kom in vid 15 tiden och åt lunch. Sen lite fruktsallad och kaffe efter maten.
Och så busade vi  en del!
 
Imorgon ska jag hämta Emilia på förskolan när Karin ska till BVC. Sen tänkte jag ta med hundarna på en prommenad hos dem.
Sen har jag bokat djurkommunikation imorgon.... :-)
 
 

1 kommentarer

marianne cargus

15 Jan 2019 09:06

men fy vad jobbigt när man äntligen ska få gå hem och så blir man inte avbytt...särskilt efter ett långt och jobbigt pass.

Det blåste isande vindar här också, men i skogen var det lä och jätteskönt. Fina foton på Emilia där hon står i solig skog och sin rosa overall.
Såg på fb hur ni busade, det inlägget spred mycket glädje, inte bara till mej såg jag på kommentarena.

Visst känns det tokigt med parkeringshus på en båt? Istället för att strypa biltrafiken i innerstan så möjliggör man den....vad är det för klimattänk?
Men ganska rolig ide´ ändå. Jag känner inte till mycket i Gbg, Stenahamnen, Femmanhuset, Operan och Avenyn känner jag igen, men skulle nog inte hitta dit utan lots. Vi får väl se hur det blir i framtiden ;)
Per ja, det var ju vårvintern -15, när jag kom hit runt midsommar låg skogen på många ställen, ridvägen och slingan runt sjön var oframkomlig, och det var inte enstaka små träd heller. Det är svårt att tänka sej hur det varit att bo mitt i stormen.

Jag har funderat på om Norriz har något problem med njurarna, om jag ska ta honom till veterinären, men han äter som vanligt och har bra hull, pälsen är som den brukar på vintern, inte så jätteblank, men tjock och vintrig. Men jag har ju tänkt att chippa och registrera honom också, så det kanske går att ta det samtidigt?!
Tycker du jag ska kolla upp det?

Kommentera

Publiceras ej