Helgen och måndagen försvann snabbt pga jobb.
 
I lördags hade jag ju valpkurs, sista tillfället, sen åkte jag direkt till jobbet. Söndagen jobbade jag också , fast jag skulle varit ledig.
 
Igår hade jag nosework kurs.  Först nybörjargruppen och sen fortsättning. Det var så kul, de har utvecklats mycket.På den andra kursen har vi lunchpaus. Vi har alla matådor. 
 
 
Jag skulle jobba kl 16 till 20 på kortis, men blev ombokad till mitt assistansärende och fick ha sovande jour. Det blev bra. Jag var så stressad innan jag skulle iväg, men när jag blev ombokad fick jag börja 17 och blev så tacksam! Jag hade klätt av mig och skulle duscha.Men när bemanningen ringde så klädde jag på mig, gjorde mig en kopp kaffe och gick ut och satte mig. Puh.....
 
 
 
Imorse slutade jag 7 och åkte över till affären på andra sidan gatan som öppnar 7. Det var redan ett gäng 70+ are utanför.  
 
När jag kom hem åt jag frukost, släppte ut hundarna i trädgården och sen fick de frukost. En massa plock som vanligt innan Karin kom efter sitt jobb. Undrar hur mycket tid jag flyttar runt på saker....
 
Jag hade gjort kaffe när Karin kom. Vi tog termos och utemöblerna och satte oss i skuggan. Det var redan väldigt varmt!
 
 I växthuset har gurkorna börjat komma.
 
 
 
Vi mockade och packade lite foder innan jag duschade och drog iväg till jobbet. Det fattades en personal idag så vi fick jobba hårt! Jag skulle behövt stannat kvar på kvällen med, men sa att jag måste hem för hovslagaren skulle komma. Eftersom hästarna hostade så har det blivit alldeles för lång tid sedan hovis var hos oss.
 
Men han kom inte idag heller. Han skulle kommit kl 17 men hörde av sig och sa att han hade en häst kvar. Kl 20 ringde han och sa att han haft en besvärlig häst och var helt slut. Så vi bestämde att han kommer på fredag istället. Annars hade det nog blivit natt innan han var klar här!
 
 
 
 

2 kommentarer

marianne

03 Jun 2020 20:35

Oj vad Greta har blivit stor nu, vuxen ju, för det är väl hon som ligger längst fram?
Mysigt med lunchlådor, och så får man ju fina tips när man ser var de andra har.
Dina gurkor, plockar och rensar du när de kommer? Jag hörde att man skulle ta bort den första men det minns jag inte att vi gjorde på Osdal.

Sv det är ett dataprogram för bokningar och sånt som jag ska försöka sätta mej in i, jag behöver ju inte lära mej det men bör ju åtminstone veta vad det handlar om. Det jag har att lära av är inte så pedagogiskt så det blir ganska snurrigt i mitt huvud emellanåt.
Vad rolig du är, jag skrattade åt att du hämtade en banan, haha

Marianne

04 Jun 2020 10:24

Räknade man efter på tiden man använder till plock hemma skulle man nog bli överraskad, tycker man håller på jämt.
Greta kanske ser större ut eftersom hon ligger närmast kameran.

Kommentera

Publiceras ej