Det blev lite väl mycket denna vecka.
Måndag jobb.
 
Tisdag hade jag träning med tre kunder. Det blev några timmar. Sen jagade jag runt i stan  efter en klocka till mamma. Var på 6 affärer! Ingen hade klockor, för "alla har väl mobiler"!  Det blev ingen klocka den dagen. Men Jim och jag var förbi hos mamma en stund iallafall.
 
Onsdag jobb igen, hela dagen, från 6,30. Fick då tips av en kollega om var man kunde hitta en klocka, på Ur Och Penn som låg i stan ( hade glömt) Så jag stack iväg på lunchen och köpte en och åkte till mamma med den. Hann även äta......
 
Torsdag, alltså igår, började jag 12.30 och förmiddagen ringdes samtal och lagades mat och gick med Jimpan ett par promenader i spöregn. Plockade också upp grannens fallfrukt, eftersom hon har ryggskott. Äpplena fick hänga med till jobbet.
 
 
 
Idag började jag med långpromenad, slängde i tvätt och åkte sen till VC med mamma. Det blev många timmar. Kom hem vid 14.30, då hade Karin och flickorna bakat äpplepaj. Tur de kommit hit så Jim inte behövde vara själv så länge. Jag var jättehungrig så jag åt först mat, sen fikade vi.
 
När vi gick ut så började det regna, men vi var ute en stund ändå. Karin klippte Birkir och red sen en sväng. Flickorna och jag tränade med hundarna och plockade sen blommor.
 
 
 
 
 
När vi var på väg in kom Tomas hem, så han fick vara med och leka frisör! Ha ha!
 
Jim tyckte synd om honom!
 
 
 
 
Karin och barnen åkte hem och sen lagade vi mat och landade i soffan och tittade på idol/ halvsov!
 

2 kommentarer

Marianne

25 Sep 2021 11:31

Ja, det var full rulle hela veckan. Hur kan det vara så svårt att få tag på en klocka, och vad sjutton är det för svar? Alla har väl mobiler...det måste vara nån insnöad unge som svarade så.
Haha, morfar prövas hårt ;)

Sv: Norriz kom aldrig till rätta :( jag hoppas han är död, att han blev påkörd och dog direkt, jag står knappt ut med tanken på något annat. Han gick ju tillbaka till Osdal och de körde hem honom till nya husse ,men när han slutade komma måste det väl hänt något? Han kan väl inte bara gått ut i skogen för att klara sej själv? Han visste ju att det fanns mat i stallet och hos nya husse. Usch jag tänker på honom så ofta.
Mina barn vill att jag köper en ny cykel, med fotbroms och utan ram. De tycker det känns osäkert med den jag har.
Ja, fy sjutton, varför måste de krångla till allt så in i bomben? Myndigheterna har ju koll på oss när det gäller allt annat så varför inte när det gäller vilken pension som är inbetald?

Marianne

26 Sep 2021 19:06

Kul med hundens namn, GW haha. Jag hade en tupp som hette Schwarzeneger och en anka som hette Jack Sparrow.
Idag har vi haft gårdsfest med grillning, det var jag som föreslog hyresvärden att vi skulle ställa upp ett sånt där cementrör och göra en grill för att ha höstfest, men han köpte en grill istället, festen verkade vara uppskattad av grannarna, särskilt av de som bor ensamma och har varit isolerade under coronan. Det är bara 8 lägenheter och alla var med utom ett par som var sjuka.
Jag har aldrig plockat havtorn så förr, men dessa ska bli marmelad/sylt och kanske saft, de är hör ju till de nyttiga bären och jag har köpt pulver från hälsokost i flera år, till smooties.

Kommentera

Publiceras ej